01 Jul
01Jul

"לילד יש פוטנציאל" - היום הסתיימה לה שנת הלימודים, הילדים הגיעו עם התעודה הביתה, חלקם שמחים וחלקם פחות, כנראה שחלקם עצובים. אני זוכר את הימים האלה מפעם, ימים שלא כל כך באו לי בטוב כי האמת שלא כל כך אהבתי להשקיע בלימודים, הראש היה יותר בכדורגל ובבילויים. 

ולמה אני כותב את זה דווקא עכשיו? 

אומרים שכל אחד צריך שיהיה אדם אחד שיאמין בו, לי היה את המנהל שלי דאז בעיתון כלבו חיפה, יוסי ורשבסקי. הוא קידם אותי במהלך השנים והיה סוג של מנטור עבורי, אני מוקיר תודה על כך. ואני זוכר יום אחד שהוא אמר לי: "זליג אתה מתקדם יפה כמנהל מכירות. אבל, שלא יהיו לך ציפיות להיות מנהל עיתון כי אין לך תואר ראשון וזה טייטל שהתפקיד מחייב. ואני? הבטחתי לעצמי (ולו) שגם זה יקרה, ושזו מטרה גדולה שאני מציב לעצמי - להיות מנהל עיתון תותח ברשת שוקן! 

כי אני פונה אליכם ההורים ומזמין אתכם להדהד הוויה חיובית כדי שתקבלו את ילדיכם באהבה, ללא שיפוטיות וביקורתיות, ללא תלות בציונים שכתבו לילדים שלכם בתעודה.בתכל'ס, לכל ילד כותבים בתעודה "יש לו המון פוטנציאל אם רק...", אז למה להוריד להם? למה לעקם פרצוף ולהראות כמה אתם לא מרוצים? 

חלפו כמה שנים ונקראתי לפגישה בלשכתו של מנכ"ל הרשת ורשבסקי. הוא חייך אלי והזכיר לי את אותה שיחה מהעבר ויחד עם זה מינה אותי למנהל עיתון. המטרה הושגה למרות שלא היתה בשליטתי אלא רק הדרך שעשיתי בדרך לתהילה הפרטית שלי. זה היה מאתגר אך מוצלח מאוד ונהניתי כל רגע במקום שהיה לי בית במשך 18 שנים. 

התובנה: חבקו את הילדים, תאהבו אותם ותאמינו בהם ללא תלות בציונים ובתוצאות שהשיגו. עוד נכונו להם ימים יפים ועתיד טוב, גם אם זה לא בא לידי ביטוי כרגע בלימודים, בשלב הזה בחייהם. איך אני יודע? הייתי שם!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.